Student konzervatoře v oboru klarinet, který už díky SuperStar získal titul Objev roku v anketě Český slavík, si vítězstvím zajistil exkluzivní smlouvu se šancí oslovit český a slovenský trh a roční televizní kontrakt v hodnotě 100.000 eur (asi 2,6 milionu korun).
Jandová: Vyhraje Martin Šmajda
Chodúra porota ve složení Ondřej Hejma, Dara Rolins, Marta Jandová a Pavol Habera chválila trochu více než Šmajdu už od první písně. Před vyhlášením výsledků jej na příštího vítěze pasovali všichni kromě Jandové, která se odpovědi vyhnula tím, že za SuperStar označila "Martina Šmajdu".
Obávaný porotce Habera prohlásil, že Chodúr, kterému kritici vyčítali špatný pohyb na jevišti a jistou odtažitost, byl jednoznačně nejlepším zpěvákem soutěže. Pochválil však také Šmajdu, který se výrazně zlepšil v posledních kolech poté, co jej někteří porotci označili za adepta na vyřazení.
"Miro, klobouk dolů, byl jsi velmi vyrovnaným soupeřem," řekl Habera. Zároveň oba upozornil, že popularita získaná díky SuperStar se velmi rychle ztrácí, a popřál jim, aby je nečekal "příliš hluboký pád".
Nova spustila hlavní lákadlo, Superstar. A tak to půjde až do Vánoc - čtěte ZDE
Nova na podzim: televize sází na česko-slovenskou Superstar - čtěte ZDE
Nova letos šetřila. Pouze u SuperStar to nebylo potřeba - čtěte ZDE
Jednadvacetiletý student architektury Šmajda se ve velkém finále nejprve snažil zbavit nálepky rockového showmana. S vlastním kytarovým doprovodem zazpíval píseň Watch Over You od skupiny Alter Bridge, z vánočních hitů pak Last Christmas od skupiny Wham.
Fanoušky potěšil i písní C'est la vie od Karla Gotta, kterou zpíval už v jednom z předchozích kol. Z ní překvapivě přešel do skladby Welcome To The Jungle od skupiny Guns N´Roses, kterou dostal publikum do varu.
Sledovanost zvyšovala speciální kola s hvězdami
Společný projekt komerčních televizí Nova a Markíza začal v létě sérií castingů, na které se přihlásilo 11 575 uchazečů. V Česku i na Slovensku se konaly již tři ročníky národní SuperStar, která vychází z britské soutěže Pop Idol. Sledovanost byla v obou zemích vysoká, rok od roku ale klesala. Vedení Novy a Markízy se netajilo tím, že chtějí společným pořadem přilákat opět více diváků."Federálnímu" projektu se ale nepodařilo dosáhnout mimořádné sledovanosti prvního ročníku Česko hledá SuperStar, na který se v ČR dívalo průměrně 2,7 milionů lidí. Diváky si společná SuperStar získávala postupně, obrazovky v českých a slovenských domácnostech pak ovládla finálovými přenosy. Například velmi očekávané kolo s poctou Karlu Gottovi sledovalo v Česku 2,171 milionu diváků a na Slovensku 1,27 milionu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist