Nové vozy Škoda Octavia
Foto: archiv
Naftová Octavia Champion 2.0 TDI s klimatizací za 339 900 Kč se už dá objednávat, ale dozvíte se o ní jen u prodejců. Porovnali jsme ji s konkurenty a posvítili si i na další změny u Octavie.

Začátkem května vybuchla malá automobilová bomba - Škoda rozeslala novinářům tiskovou zprávu o nové limitované sérii Champion pro Octavii a Octavii Combi, zaujala hlavně naftová verze 2.0 TDI s klimatizací od 339 900 Kč.

Na chvíli se na oficiálním škodováckém webu objevil i ceník, který měl začít platit 28. května. Jenže pak zmizel. Zatímco ostatní novinky Škodovky už běží v plné parádě, Octavia Champion jako by se vypařila.

Z oficiálních míst jsme obdrželi zprávu, že akce Octavia Champion probíhá, ale pouze na dealerské úrovni. Plošně ji Škoda komunikovat nebude. Prodejci Škody Auto nám objasnili důvod - motorů 2.0 TDI/81 kW bylo pro tuto akci uvolněno jen limitované množství a vzhledem k velkému zájmu o Octavii Champion s touto pohonnou jednotkou se může stát, že zmizí jak pára nad hrncem. Podle našeho průzkumu už jsou u některých dealerů kvóty naftových Octavií Champion vyprodané ještě dřív, než se auto objevilo na showroomech. Jiní prodejci jich ale zatím mají dostatek.

reklama

Základní informace o cenách, výbavě a motorizacích, na které se akce Octavia Champion vztahuje, si přečtěte zde.

Pojďme se blíže podívat na naftový motor 2.0 TDI/81 kW, který nefiguruje ve standardní nabídce modelu Octavia a akční verze Champion si jej vypůjčila od modelu Yeti. Porovnáme ho s běžně používanou verzí o výkonu 103 kW.

Spotřeba se u obou výkonových verzí shoduje (4,8 l u liftbacku a 4,9 l u kombi). V dynamice vyjádřené sprintem z místa na stovku slabší verze zaostává o 1,5 s (11 s liftback, 11,1 s kombi). Octavia Combi 2.0 TDI/81 kW se řadí mezi nadprůměrně dynamické a průměrně úsporné rodinné kombíky s naftovým motorem.

A jak si stojí Octavia Champion při cenovém porovnání s konkurencí? Začneme nejlevnější verzí s benzinovým turbomotorem 1.4 TSI za 319 900 Kč. Tu jsme postavili vedle podobně výkonného Hyundai i30 a Renaultu Mégane s novým motorem 1.2 TCe Energy. Podívejte se zde.

Poměr ceny a výbavy se s cenově nejatraktivnějšími kompaktními rodinnými hatchbacky prakticky vyrovnal. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

 

Škodu Octavia Combi Champion budeme porovnávat s konkurenty osazenou naftovým motorem 2.0 TDI/81 kW s cenou 369 900 Kč a podobně výkonnými vozy Kia cee´d SW a Opel Astra Classic Caravan. Podívejte se zde.

Připomeňme, že do akce Octavia Champion Škoda zapojila kromě dvou zmíněných motorů ještě benzinovou šestnáctistovku upravenou na plyn propan-butan neboli LPG. Dá se pořídit stejně jako benzinový turbomotor 1.4 TSI od 319 900 Kč.

Octavii Combi už nepořídíte s pohonem všech kol, skončil i prodej verze Scout, která zvládá kromě asfaltu i lehčí terén. Koncern Volkswagen totiž řeší akutní nedostatek spojek Haldex pro vozy s pohonem všech kol, takže se Octavie 4x4 a Scout vrátí až příští rok s třetí novodobou generací modelu.