Když Česká televize 6. ledna večer uvedla premiéru seriálu Čtvrtá hvězda, nenechalo si jeho premiéru ujít přes milion lidí v cílové skupině starších 15 let. Ambiciózní projekt, který zapadá do strategie "hodně původní tvorby", jak ji na začátku svého působení v roli generálního ředitele stanovil Petr Dvořák. Zajímavý a netypický seriál se pak až do posledního dílu usadil na standardní sledovanosti přes 800 tisíc diváků na každý díl. Autorská trojice Petr Kolečko, Jan Prušinovský a Miroslav Krobot. Sledovanost byla podpořena i spokojeností - na serveru csfd.cz má seriál hodnocení 77 procent.

Fascinující ale je, že seriál, který Čtvrtou hvězdu ve vysílací pozici v pondělí večer po deváté hodině nahradil a jehož autorem je také Petr Kolečko, je tak zásadně rozdílný co do kvality. Marta a Věra, sitkom, od kterého si ČT zjevně také hodně slibovala, je naopak tím nejslabším, co se na ČT za úřadování ředitele Petra Dvořáka objevilo. "Po následování tradice dobrých sitkomů, jak ji nastavila například BBC, diváci i odborná veřejnost dlouho volali. Marta a Věra je, spolu se seriálem Čtvrtá hvězda, odpovědí na tuto poptávku," tvrdil ředitel programu Milan Fridrich před premiérou sitkomu, jehož zábavnost se dá přirovnat k výukovým videím na YouTube, na kterých se muži učí vázat kravaty. Sledovanost prvního dílu Marty a Věry dosáhla nejnižších čísel Čtvrté hvězdy a druhý díl už spadl o sto tisíc diváků. Hodnocení na csfd.cz je potupných 37 procent.

Je to jen další důkaz toho, že klasický sitkom je v České republice stále těžké natočit, už proto, že jde o produkt s jasně danými parametry, které tu ovládá jen málo tvůrců. Autorské seriály typu Okresní přebor nebo Čtvrtá hvězda jsou žánrově volnější a pracuje se s nimi snáze.

Úroveň seriálu Marta a Věra vzbuzuje obavy už proto, že Česká televize chystá adaptaci britského kultovního seriálu Kancl.